Alla inlägg under januari 2009

Av Jeanette - 29 januari 2009 17:21

ja nu väntar man på att fara och jobba igen, börjar kl 18 ikväll.... det känns som man inte har gjort annat än att jobba senaste tiden, lite jobbigt för man hinner nästan inte träffa anton...men nu är det bara två pass kvar sen är det dom två bra veckorn så då hinner man träffas.

å snart är det dags för shlager =) 14 februari så sitter vioch kollar live =) det blir nog skoj. På måndag så ska jag till frissan, det blir dyrt! lite jobbig även för jag jobbar från kl  23söndag  till 06:30 på måndag  och jag ska till frissan kl 10.. blir inte mycket sömn där inte men förhoppningsvis blir det fint mn måste nog gå dit flera gånger för vi ska försöka göra det blont.

ne nu måste jag dra!


Jeanette Out!

Av Jeanette - 13 januari 2009 16:07

Idag steg jag upp i någorlunda bra tid, jag har det väldigt jobbigt med att ställa om dygnen... så nu hoppas jag bara att jag kan somna ikväll så jag inte e så himla trött på jobbet imorgon, har ju verkligen fel jobb för att vara trött på!

Rör mockaren var just förbi och konstaderade att golvvärmen är hel på min nyrenoverade toa, det är tack vare min värmepump som golvet aldrig blir riktigt varmt,typiskt! men men inte så mycket man kan göra åt det.

I söndags så bjöd jag å anton hans föräldrar på middag, väldigt gott om jag får säga det :) Å igår så sovde jag i princip bort hela dagen, kunde inte somna förens ca 6 på måndagsmorgonen.... men inatt somnade jag kring fem å klev upp vid 11 så jag borde vara lite trött när det är dags för sängen. Natten mot mådag så tänkte jag att om jag läser en bok så kanske jag blir trött och somnar fort, men det sket sig, det slutade med att jag läste ut hela boken på ca 350 sidor.... å inte var jag nå tröttare efter det!

men nu är det bara 3 dagar med "dagtid" sen återgår jag till 3 veckors nattkörning,kunde inte längta mera!

Min elräkning har ju förresten skjutit i höjden, denna månad så är den på 4500kr! fattar inte vad som e fel men nu ska dom göra en utredning på elbolaget och kolla vad som kan misstämma. Det kan ju inte vara normalt att det ökar från ca 1500 i månaden till 4500 i månaden, jag har ju inte ens varit hemma (badrumsrenovering) så det har ju inte gått nå varmvatten.spisen,tvättmaskinen & diskmaskinen har aldrig använts på 2 månader (har skött allt sånt hemma hos anton) så något skumt är det. Hoppas bara att dom hitar nå fel så man får igen nå pengar, snabb huvudräkning, 4500kr/mån gånger 12 = 54000kr/år! för ett hus på ca 80 kvadrat med nya 3 glasfönster och jordvärme, det kan inte vara möjligt!

oj vad jag har klagat å gnällt mycket idag :)


men nu ska jag bli glad igen för snart kommer anton hem så då ska vi göra mat å mysa, idag har vi varit tillsammans i 4 månader:) 


Jeanette Out! 

Av Jeanette - 10 januari 2009 11:19

Ja det dära med att sova gick inte så bra, somnade väl kring 6 tiden och vaknade vid 9 då Anton steg upp för att fara å köra skoter med grabbarna.

Men när jag låg där i mörkret så kom jag på att jag ska försöka skriva en bok! =) hör å häpna! men bara för skojs skull alltså. En skräckbok. Synd bara att jag inte har nå skrivprogram på datorn än, måste bjuda hit mina päron så att pappa kan installera nå sånt. Ne om man ska föröka ge sig på att lufta systemet så att jag får tillbaks nå värme i huset, ganska less på att höra droppandet i elementen....


Jeanette Out!

Av Jeanette - 10 januari 2009 01:53

Ja nu sitter man framför datorn hemma i Lappvattnet, mina underbara pojkar ligger och sover i rummet brevid (Anton å Quattro).

Vill åxå sova men jag steg inte upp förens kl 18:30 ikväll... Jobbade ju till kl 06:30 och glömde ställa alarmet, så därför e jag rätt så pigg nu.


Eftersom ja steg upp så sent så har det inte hunnit hända så mycket, vi var å hämtade en skoter hos svärföräldrarna innan vi körde hem å sen har vi bara spelat yatzy (pensionärsvarning!) Ne om man skulle göra ett försök till att sova.


Jeanette Out!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Empan å jag Motorveckan 09

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards